Back on track

I'm back! Nu har jag internet, men definitivt inte mycket tid för bloggen. Jag ska skriva så mycket jag kan!

Så, nu har oorganisk kemi börjat, och hittills går det bra. Känns lite stressigt bara med alla lab.rapporter som ska lämnas in senast en vecka efter lab. tillfället för att kunna få de här 2 extra poängen till tentan. Det är inte heller lång tid kvar till tentan!

Saker och ting blev riktigt krångliga efter studieuppehållet. Val av kurser till nästa termin är bara jobbigt, eftersom vissa inte går i alla perioder och dessutom måste man ha läst några gundkurser innan för att kunna söka. Jag som vill bli biokemist, och som missade just grundkursen i biokemi kommer inte kunna söka de kurserna jag vill läsa nästa termin. Nu efter att jag har sprungit fram och tillbaka till olika studievägsledare, har jag och de kommit fram till att det är bäst att börja läsa mitt andra ämne nästa termin efter grundkursen i biokemi. Så jag kommer att läsa biokemi första perioden av höstterminen sedan fortsätter jag med mitt andra ämne, som är biologi.

Förutom det där, vet jag inte riktigt om jag vill ta magisterexamen eller om jag vill ta en master. Magister finns inte ens längre i de nya utbildningarna, men i och med att jag sökte 07, gäller det gamla systemet mig. Jag har funderat på att det kanske är smartast att lägga ett år till eller hur mycket det blir och ta master, så att jag har någonting som åtminstone existerar i dagens system. Dessutom är det bättre med master om man vill arbeta utomlands!

Gud, har så mycket att berätta men jag ska sammanfatta. Lägenheten jag har flyttat till nu, är helt underbar och jag älskar den. Känns så himla skönt att inte behöva stressa mig på morgonen när jag ska åka till universitetet! Jag kan cykla (har ingen cykel), gå (tar 30 min ?), ta tunnelbana (tar bara 3 min), eller ta det jag oftast gör, bussen som bara tar 7 min! Jag måste köpa en hel del saker till lägenheten, men jag har inga pengar så jag får ha mina gamla saker nu tills jag sparar så att jag dekorerar om allt! Jag har funderat på 60-tals tema kombinerat med konst/leonardo da vinci tema med mina tavlor och fotografier.

Så här ser det ut nu:
image12image13

Gratta mig ! Jag har fått sommarjobb!! Men ironiskt nog är det i Vallentuna (där jag bodde förut). Det var min allra första jobbintervju och jag fick jobbet dagen efter! Det känns bra att vara i stockholm hela sommaren och jobba med äldre människor.

Förra helgen, var Carina hos mig och vi hade det hur roligt och mysigt som helst. Det blev shopping mest för hennes del som var på jakt efter en studentklänning. Hon köpte den klänningen som jag hade först sett och tipsat henne om den innan hon kom hit, kul . Jag kan ju inte vara på stan och inte köpa något, det går ju inte! Så jag köpte den här söta toppen:
image14


Fast solen skiner, och det känns för en gång skull som en riktig vår, kan jag inte gå ut och njuta av den eftersom jag har tre lab.rapporter/protokoll att skriva!

// Shams


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0