Tired mind

Nu är jag verkligen helt slut. Jag har gjort alla lab.protokoll, och det känns underbart! Visst kommer jag att få retur på många av dem, om inte alla men huvudsaken är att de är inlämnade i tid ! Egentligen är "sista" dagen på tisdag, men jag är så duktig som lyckas göra färdigt de två sista före tisdagen . Har bara en grej att fråga lab.assistanten innan jag lämnar in dem. 

Idag lyckades jag köpa boken till nästa kurs för halva priset! Såg en annons på morgon i skolan, och bombade stackars tjejen som ville sälja sin bok med massa samtal och sms ! Till slut träffades vi i centralen och nu har jag en ny(begagnad men hon har inte skrivit en enda bokstav i den! ) bok , och nu är hon 250 kr rikare .

Och nu lite fortsättning på förra inläggets diskussion ( en vetenskaplig förklaring för kärlek) !
Vad är kärlek? Är det när man känner sig attraherad av en person ? Jag tror att attraktion är som ett grund steg för kärlek. För att om man älskar en persons personlighet, och om man anser att den personen har de perfekta egenskaperna för en, måste man fortfarande vara attraherad av den för att man ska börja bli kär. Men kan attraktionen uppkomma under tiden eller borde den vara där precis första gången man träffas? Hur funkar det här med att man är kompis med den personen i en lång period, och plötsligt börjar man utveckla känslor för den kompisen? Var man egentligen attraherad av den personen första gången man träffade den, men valde att undvika och förtränga sina hormoner och känslor av någon anledning eller blev man attraherad av den efter att man har fått lära känna varandra. Det är så svårt att kunna säga hur kärlek uppstår, för att hur man än försöker hitta ett mönster och försöker sätta ihop ett samband, misslyckas man för att det finns så många undantag.

To be continued haha, för jag behöver sova nu för att orka med en lång och seg föreläsning  imorgon(den nya föreläsaren var så seg att varje sekund kändes som en timme!)

Godnatt!

//Shams


Kommentarer
Postat av: Jessie

Kärlek är allt knepigt. På något sätt känns det som att visa personer attraherar en mer när man väl har lärt känna dem. De får liksom en annan dragningskraft. Fast bara för att man är attraherad av någon behöver man inte vara kär eller intresserad av personen överhuvudtaget. Knepigt helt enkel!! Fast samtidigt när man är kär i någon så vill man ju vara med den hela tiden vilket leder till att man hela tiden känner sig attraherad av den personen :P Som du o jag min man ;) Haha. När kommer du hem till lilla ensliga Motala?

2008-04-19 @ 12:53:08
URL: http://jessiem.blogg.se
Postat av: Shams

Det har du rätt i gumman!
ja men du och jag har en speciell relation :P
Ingen aning, kommer nog inte komma förens på sommaren, blir så stressad av mina korta kurser just nu. Du får komma o hälsa på sötnos!
puss

2008-04-19 @ 19:13:02
Postat av: Elin

Jag tror att det sitter små gubbar (och några gummor, vissa har troll) på våra axlar (de är väldigt små, så att man inte ens ser dem med mikroskåp) och det skjuter pilar vilt omkring oss. En del av dem hamnar i tomma inten, och några träffar kroppen, det är därför man känner pirr och ibland får gåshud. Däremot är det pilarna som träffar hjärnan som får oss att göra saker, som att bli kära eller drabbas av blackouter. Så nu vet ni varför jag är så knäpp ibland, mitt troll är VÄLDIGT dålig på att träffa rätt :P

2008-04-19 @ 22:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0