Träning

Om det finns någon människa i världen som är otränad, så är det nog jag. Så nu är det dags att göra något åt saken, därför har jag tittat lite på internet efter gym i närheten. Hittade ett intressant gym i Solna för bra pris för studenter, och så är det frescatihallen som jag har tänkt på länge. Det finns både fördelar och nackdelar med båda:

WestNineFitness ( http://www.westninefitness.se/Forstasida.html )
+ Kostar bara 225 kr / mån för studenter.
+ Priset gäller för gym och andra schemalagda pass såsom yoga och pilates (jag vill verkligen verkligen träna yoga).
- Man kan ta sig dit med buss, men jag tror att det tar lång tid om man vill cykla (har inget SL-kort längre )?
 
Frescatihallen ( http://www.frescatihallen.com/ )
+ Kostar 3000 kr för 15 månader, alltså 200 kr i månaden.
+ Ligger bara några meter bort från Kemiska Övningslaboratoriet vid Stockholms Universitet (där jag pluggar).
-  Man måste binda sig länge för att det ska bli billigt i månaden, annars kan det som högst kosta  570 kr i månaden.
- Det är bara gym, inga andra pass. Det kostar mer om man skaffar sig ett kort för gym och "gruppträning".

Och nu hittade jag ett till gym i lilla Bergshamra, de hade ingen hemsida, så jag ska nog gå dit och titta. Fördelarna där är väl att det ligger så nära mig, annars vet jag inte hur det är där.

Beslutsångest igen. Det bästa är nog att jag tittar på dessa tre och känna efter vilket som passar mig bäst. 

// Shams


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0