Sushi

Istället för att plugga, städa, laga mat, diska och göra annat tråkigt, går jag på stan med Tony för att shoppa lite heminredningssaker till våra lägenheter. Det blev inget för min del eftersom jag helst vill köpa de "stora grejerna" nu, alltså möbler osv. Det kommer att kräva en hel dag på Ikea, och dessutom en bil med släp.

Några timmar senare var det lunchdags och självklart föreslår jag kinesisk mat för det var så länge sen och jag har tröttnat på kebab! Fega jag beställde kycklingspett med sojasås och ris, och Tony tog sushi för att få mig att smaka. Tro det eller ej, jag åt en hel sushi bit och tro det eller ej det var inte alls lika farligt att äta rå fisk som jag hade föreställt mig. Men det är fortfarande inget jag kommer att äta frivilligt i framtiden. Däremot tyckte jag om soja och wasabi såsen.



// Shams


Kommentarer
Postat av: Tine

Du ser! det är inte alls så farligt. Och jag som har försökt tusen ggr att övertyga dig att äta/smaka. Aja, jag är iaf glad att du provade det;) Congrats. Puss!

2008-10-05 @ 15:28:12
Postat av: Anonym

Du ser! det är inte alls så farligt. Och jag som har försökt tusen ggr att övertyga dig att äta/smaka. Aja, jag är iaf glad att du provade det;) Congrats. Puss!

2008-10-05 @ 15:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0