Trött

Jag är så jävla trött på vissa saker, som bara stör och förstör mina dagar. Idag är en sådan jobbig dag och jag hatar den. Jag har varit sur, deppig och omotiverad. Jag har vilat mig nu, och ska undvika det som störde mig och göra det bästa av dagen.

Tyvärr blev det en lång paus med bloggandet nu på grund av tentan och på grund av att jag har varit så upptagen med allt annat. Tentan gick väl bra, blev besviken där också för jag hade förväntat mig högre betyg. Vad ska man göra, livet är orättvist och suger ibland.

Jag hade ialla fall riktigt roligt med mamma när hon var här! Och by the way så fyller hon år idag. Grattis till min älskade mamma!

Andra veckan med fysikalisk kemi nu och den är lika hemsk som jag trodde. Det är så mycket fysik och matte att det inte känns som kemi överhuvudtaget. Derivator och integraler är två saker av många andra tråkiga saker vi håller på med nu och just sådana förträngde jag bort på studentdagen. Tack och lov att det inte är många laborationer och tack och lov att vi har fått samma lab.assistant som vi hade på allra första kursen.Han är så himla bra och framförallt rolig!

Jag var så glad förra veckan, pga. värmen, blommorna och mamma. Allt detta väckte känslor , och jag vill så gärna att det ska vara sommarlov nu så att jag bara kan njuta av dagen och uttrycka dessa känslor med konst. På tal om konst, lyckades jag måla lite i lördags mitt i natten. Ingen ny tavla, bara en gammal som har legat där och aldrig blivit färdig. Nu ligger den fortfarande där, och väntar på mig. Men pluggandet stoppar mig.

Några vackra bilder lyckades jag ialla fall ta, här om dagen när det var så vackert väder. Jag trodde inte att Bergshamra var så fint, men den är verkligen det.

image19
Träffade jättesöta två små pojkar som kastade stenar!

image20

image21

image22
Jättesöt katt som alltid tar en promenad i Kungshamra när det är fint väder.

Tänkte förresten fråga  er en grej, kan man på något sätt göra copyright för ens bilder man lägger ut här?

// Shams


Kommentarer
Postat av: Sara

Jao.. finns lite olika koder man kan lägga in på sidan som främst blockerar högerklickningar vad jag vet (prova att gå in på nevnarien.se och högerklicka så fattar du vad jag menar) men annars är det nog rätt svårt att skydda helt. Lägg upp en copyrightsymbol för att visa att du tagit dem, kanske :)

2008-05-12 @ 19:42:06
URL: http://saraeleonora.blogg.se
Postat av: Shams

Thanx gumms, ska kolla på den sidan. jag vill gärna lägga ut lite bilder på saker jag har målat o så men jag vill inte att folk snor dom, inte för att jag har särskillt många läsare, men man vet aldrig!
puss

2008-05-12 @ 19:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0