Lifebalance

Tentan är över, men det återstår två returer på labrapporter, som jag ska rätta snart. Varje dag när jag vaknar önskar jag att jag har fått ett mejl från lab.assistenten där det står, Shams, you don't have to correct them, you have passed the lab.course. Men jag tror att det är bäst att jag drömmer vidare.

Nu när det känns lugnare med plugget har jag börjat träna , den här gången på Frescati hallen. Jag trivs jättebra, och jag ska skapa en ny planering av min dag. Eftersom Frescati ligger 2 meter bort från KÖL, ska jag sitta i bibioteket och plugga innan jag går och tränar, annars får jag inte träna! Det funkade bra idag, och på schemat var det bodybalance som gällde.Det var en rolig blandning mellan yoga och tai-chi.

Visst var det en rolig upplevelse att känna efter hur mycket man har balans över sin kropp, det var det jag behövde. Det jag exakt behöver är egentligen lifebalance, en balans över mitt liv, och mina splittrade tankar. Finns det ingen lifebalance-kurs man kan gå?

Nog om tråkigheter..och nu dags att berätta om en sak som har irriterat mig! Har ni sett det sjukt fula modet, med pälsar!? Det blir flera och flera fjortisar med fejk-pälsar överallt i t-banor och jag skulle gissa på att minst 80 % av dem är läsare till bloggerskan, Blondinbella.

Seriöst, är jag helt ute när det gäller mode, eller är jag blind som inte ser något snyggt med päls eller är människor så pass desperata att de tar vad som helst på sig för att följa en trend, satt av en känd bloggerska? I vilket fall som helst så tycker jag att det är fult att gå omkring med (djur)HÅR !

En annan viktig sak, som många andra påpekat och kritiserat Blondinbellas riktiga kaninpälsjackor är att det känns fel att döda djur för jackors skull. Jag håller med alla kritikerna , och nu kommer säkert många vegeterianer och veganer att hoppa på mig och säga : men du äter kött, det är också att döda djur, har du dubbelmoral , eller? ( tur att inte många läser min blogg ;) ).

Nej, det har jag inte! Att döda djur för att äta dem är inte samma sak som att döda dem för att göra jackor av dem. Skillnaden är att jag äter kött och inte tycker att det är fel, är för att min kropp behöver kött. En stor del av människans kropp är uppbyggd av proteiner och aminosyor. Visst innehåller bönor och linser, proteiner, men inte tillräckligt och jag har läst att veganer har svagare immunförsvar i jämförelse med köttätare.

Människan, håller sig alltid till de sakerna den gynnas bäst av ( evolution), därför jagade urmänniskan djur och därför har kött alltid funnits med i vår historia. Varför skulle vi annars ha börjat äta kött om våra kroppar inte hade behövt det ? Nu kommer säkert några tänka, "ja men precis som att våra kroppar behöver kött, behöver dessa att hålla sig varma." Urmänniskan, använde päls, och allt de kunde se för att hålla sig varma, men vi lever inte i stenåldern nu. Det finns bättre alternativ till att hålla sig varm i dagens samhälle och dessa alternativ har lika bra kvalité på att hålla oss varma som riktiga pälsar. Så skulle en köttfri kost vara lika bra för min kropp som en köttrik kost, så skulle jag fundera starkt på att sluta äta kött.

"Dödar man djur, kan man lika gärna använda pälsen till att göra jackor", kan säkert någon tycka men nej jag tycker inte det , för att det är fortfarande ett extremt fult mode att ha päls på sig !

Så nu har jag framfört min åsikt med argumment så att ingen vegan eller pälsälskare hoppar på mig !

Förresten jag måste sova nu, för att jag ska upp tidigt imorgon,
Godnatt
// Shams


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0